Currency
Language
Cosul meu

Transponder (chip)

Transponder (chip)

Un imobilizator sau un dispozitiv de imobilizare este un dispozitiv electronic de securitate montat pe un automobil, care împiedică funcționarea motorului, cu excepția cazului în care este prezentă cheia corectă a autovehiculului transponder (sau alt simbol).

Multe automobile moderne au chei cu transpondere ascunse în interiorul capului din plastic al cheii. Utilizatorul mașinii poate să nu știe că transponderul este acolo, deoarece nu există butoane de apăsat. Atunci când o cheie este introdusă în cilindrul de blocare a contactului și se rotește, computerul mașinii trimite un semnal radio la transponder. Dacă transponderul nu răspunde cu un cod valid, computerul nu va permite pornirea motorului. Transponder-ele nu au baterii; acestea sunt alimentate de semnalul radio însuși.
Un imobilizator sau un dispozitiv de imobilizare este un dispozitiv electronic de securitate montat pe un automobil, care împiedică funcționarea motorului, cu excepția cazului în care este prezentă cheia corectă a autovehiculului transponder (sau alt simbol). Acest lucru împiedică autoturismul să fie"hot wired" după ce a fost atins intrarea și astfel reduce furtul autovehiculului. Cercetările arată că aplicarea uniformă a imobilizatorilor a redus rata de furt a autovehiculelor cu 40%.
Imobilizatorul a fost obligatoriu pentru toate autoturismele noi vândute în Germania începând cu 1 ianuarie 1998, în Regatul Unit începând cu 1 octombrie 1998, în Finlanda începând cu 1998, în Australia din 2001 și în Canada începând cu anul 2007. Modelele anterioare au folosit un cod static în cheia de contact (capul cheie) care a fost recunoscută printr-o buclă RFID în jurul cilindrului de blocare și verificată împotriva unei unități de control a motorului (ECU) a vehiculului. În cazul în care codul nu este recunoscut, sistemul ECU nu va permite alimentarea cu combustibil și aprinderea. Ulterior, modelele utilizează coduri rulante sau criptografie avansată pentru a învinge copierea codului din cheia sau ECU.
Microcircuitul din interiorul cheii este activat de un mic câmp electromagnetic care induce curentul să curgă în interiorul corpului cheie, care transmite la rândul său un cod binar unic, citit de ECU-ul mașinii. Atunci când ECU determină faptul că cheia codată este atât curentă, cât și valabilă, ECU activează secvența de injecție a combustibilului.
În unele vehicule, încercarea de a folosi o cheie neautorizată sau "nesecvenționată" determină ca vehiculul să activeze o condiție de pornire fără timp de pornire și, în unele sisteme extrem de avansate, chiar să utilizeze comunicațiile prin satelit sau telefonul mobil pentru a avertiza o firmă de securitate că o încercare neautorizată a fost făcut pentru a codifica o cheie.
În mod coincidente, aceste informații sunt adesea înregistrate în ECU moderne pentru automobile, care pot înregistra multe alte variabile, inclusiv viteza, temperatura, greutatea șoferului, localizarea geografică, poziția accelerației și unghiul de înclinare. Aceste informații pot fi utilizate în timpul investigațiilor de asigurare, al cererilor de garanție sau al depanării tehnice.

Related Posts
  1. Imobilizator (IMMO) Imobilizator (IMMO) Initial immobilizatorul era o unitate separata ce facea parte din sistemul de securitate al masinii care citea informatiile primite de la cheie si debloca astfel sistemele electronice ale masinii daca cheia citita era a masinii, dar mai nou pentr
  2. Immobilizer (IMMO) Immobilizer (IMMO) Initially, the immobilizer was a separate unit of the car's security system that was reading the key information and unlocked the electronic systems of the car if it was the car' s key, but now for some models this function is taken by other modul
  3. Transponder chip Transponder chip An immobiliser or immobilizer is an electronic security device fitted to an automobile that prevents the engine from running unless the correct transponder car key (or other token) is present.